Čištění obrazů, restaurování obrazů a opravy rámů
Čištění obrazů podléhá velmi preciznímu pracovnímu postupu, aby bylo docíleno skutečného navrácení všech odstínů barev.
Opět vás všechny zdravím.
Mám za sebou čištění a opravu obrazu z přelomu 18 a 19 století. Pod velkým nánosem znečištění a po odstranění damarového laku se ukrýval tento sakrální motiv na plátně, který opět začal záři barvami.
Mám za sebou další vyčištěný obraz české krajiny. Jednalo se o olejomalbu na kartonu. Obraz může opět zdobit obydlí majitele. Ať se vám všem daří a brzy u dalšího příspěvku .
Vojtěch Pernica ( 1886 - 1977 )
Mezi další díla, která jsem měl možnost restaurovat, se zařadil i tento krásný obraz stařenky od známého českého malíře.
Došlo na kompletní vyčištění malby, opravu ozdobných prvků rámu a závěrečné lakování matným lakem.
Z počátku to nevypadalo ,že by to mohlo tak moc prokouknout, ale jak se ukázalo, nakonec byl výsledek velmi překvapivý.
Za mě to určitě stálo za to, obraz má teď daleko živější barvy a na stěně úplně září.
Očista dočista aneb obraz pořádně prokouknul.
Velký obraz nebo malé pracovní místo?
U tohoto obrazu bylo potřeba velkého čištění a také oprava rámu.
Dva jednou ranou
Oprava roztrhnutého plátna, vyčištění obrazů a oprava ozdobného rámu.
Oba obrazy byly od jednoho zákazníka... A jeho zakázka zněla - hlavně rychle.
Né vždy to jde, ale tady se to povedlo zhruba do týdne komplet.
Takže radost byla na obou stranách.
Tento obraz toho opravdu přežil hodně.
Stal se svědkem loupeže a když zloději zjistili, že už ho neunesou, tak ho aspoň potřísnili nějakou žíravinou, aby co nejvíce znehodnotili a poškodili malbu.
Naštěstí se podařilo ho zachránit, aby mohl opět pyšně viset na stěně a zdobit místnost obydlí.
Obraz květiny z první poloviny 20 století. Krásný olej na plátně, kterému trocha té péče celkem prospěla a osazení do nového rámu také.
Dva jednou ranou
Čistka a oprava těchto obrazů proběhla bez větších komplikací...Na závěr se vše nalakovalo, vrátilo do rámu a šup zavěsit na zeď.
Tak doufám, že paní majitelce tato stará díla budou dál dělat radost na stěně.
Obraz z počátku 20. století, motiv prodejce preclíků na Pražském tržišti.
Řádně připravit obraz, roztok - rukavičky a můžeme začít Nános znečištění byl celkem velký, ale dařilo se ho dobře odstranit.
Jeden preclík bych si dal...
Pro všechny nadšence 19. století
Oprava zabrala spoustu času a postup byl následující - plátno bylo hodně povolené a muselo se sundat z rámu, poté byly odstraněny staré záplaty a pak se začalo s celkovou opravou. Nové podlepení, opětovné napnutí na rám, vyplnění všech míst, kde opadla barva, vyplnění krakelů, po zaschnutí se muselo z velké části malovat a na závěr nalakovaní.
Nějaký čas to trvalo, ale za ten výsledek to stálo.
Olejomalba na překližce, malíř Karel Šlenger
Čištění tohoto obrazu byla opravdu zábava, každý kousek květu se probíral k životu. To byla paráda pozorovat. Majitel mě ještě poprosil o nový rám, tak jsem pátral, zkoušel a nakonec bych řekl, že si to dohromady celkem sedlo.
Další kousek je hotov.
Růže - olejomalba na plátně, které bylo vyčištěno.
Krásnému obrazu růží byla navrácena živost barev.
Obraz, který už něco pamatuje.
Oprava tohoto obrazu trvala trochu déle, plátno muselo dolů z blindrámu a poté bylo nově nataženo na stejný rám.
Obraz byl kompletně vyčištěn a z velké části byly opraveny také trhliny, byl domalován a na závěr nalakován.
Každému vyčištěnému obrazu se vrátí jeho barvy, jas a kontrast.
Mám vždy velkou radost, kdy vyčistím obraz od známého českého akademického malíře a vrátím mu barvy a jeho živost.
Obraz je od malíře - Bohumila (Boži) Pospíšila. Krásný zimní motiv z českých hor, olejomalba na kartonu.
Když se ke mně dostal tento obraz na vyčištění, tak jsem byl trochu skeptický k výsledku. Obraz byl hodně zašlý, znečištěný, postříkaný od barvy a vypadané kusy barev.
Nicméně jsem se pustil do práce a na fotkách je vidět postup. Nakonec došlo i na restaurátorské práce.
Po dokončení jsem byl spokojený s výsledkem a majiteli to udělalo velkou radost, že se podařilo obraz zachránit.
Obraz je od akademického malíře Františka Zavřela, malováno na karton.
Obraz od E. Březiny, olejomalba na plátně. Obraz stačilo pouze vyčistit.
Obraz od akademického malíře Františka Josefa Černila ke mně doputoval ze Slovenska. Čištění se obešlo bez větších zásahů a celková práce na obraze šla celkem hladce. Nakonec se osadil do rámu a poslal zpět za hranice. Barvy opět prokoukly a rám obrazu dodal na celistvosti.
Paní majitelka mě požádala o vyčištění obrazu a jestli bych prý mohl něco udělat i s rámem, že to nechá na mně ( hlavně aby nebyl černý, mi zdůraznila ). A tak jsem zvolil protiklad k černé se zlatou linkou. Obraz šel vyčisti dobře bez velkých zásahů. Po předání majitelka obraz skoro nepoznala a byla nadšená, jak to celé prokouklo.
Olejomalba na kartonu od malíře Zacha.
Olejomalba na dřevěné desce, malíř Pavlíček.
Jedna senoseč na kartonu od malíře Šídlovského.
Olej na kartonu Myslivec na číhané.
Staré holandské plátno z 19. století.
A jedeme dál, opět se mi dostal pod ruce krásný kousek a já jsem moc rád, že jsem mohl přispět svojí prací, k oživení barev obrazu.
Obraz pochází z přelomu 19 a 20 století.
Karel Skála na velkém plátně.
Děvčata na houbách. Bylo potřeba opravit rám.
Pro tentokrát bych to nazval - Návrat oživlých květin.
Malováno Olejem na plátně. Někdy se může zdát, že obraz který vám doma visí na stěně již několik let, vypadá tak jak má, ale někdy zdání klame.
Obraz stačí svěřit do mých rukou a já mu vrátím živost a oživím všechny barvy, popřípadě opravím roztrhané plátno.
Stará německá olejomalba.
Ze staré chalupy, kde se topilo v kamnech na uhlí, se ke mně dostal obraz od akademického malíře Josefa Bulanta z Vysočiny.
Na první pohled to vypadalo, že špína bude zažraná do barev i plátna.
Nakonec se povedlo obraz zachránit i s drobnými restaurátorskými zásahy.
A obraz opět vypadá k světu.
Někdy není potřeba vyčistit obraz, ale opravit rám i rámeček.
Myslím, že pohled na obraz v pěkném rámu je daleko hezčí.
Tady jsou na ukázku 2 kousky, u kterých bylo potřeba pár oprav.
Jak se říká - kola dělají auto, tak rám zase podpoří obraz.
Malíř Wersinger opět v barvách.
Velký holandský obraz Pasáček dobytka.
Majitel obrazu mě kontaktoval s dotazem, zda by bylo možné udělat rám starší? Prý, že mu tento novodobý rám úplně nezapadá do konceptu obrazů a rámů, co má doma. Tak jsem mu poslal návrh, jak by to mohlo vypadat a on to odsouhlasil. Došlo na kompletní obroušení, nové nalakování do odstínu bronzu a kompletní patina. Nakonec byl moc nadšený a potěšený že se to povedlo, aniž by musel utrácet tisíce za jiný starožitný rám.
A jeden akademický malíř Zápeca a jeho zimní motiv.
Někdy je to trochu z jiného soudku.
Oprava starého tisku nalepeného na jutě.
Vím, že si většina lidí řekne, proč opravovat starý " bezcenný " tisk.
Ovšem, není tomu tak vždycky.
Veškerá hodnota se nedá vztahovat na peníze, protože duševní hodnota, ukrytá ve vzpomínkách, může daleko převyšovat finanční hodnotu.
Bylo potřeba vše vrátit na své místo, řádně zcelit, domalovat a na závěr přelakovat.